Budowa przydomowego garażu
W dzisiejszych czasach życie bez samochodu to jak życie bez jednej ręki. Transport publiczny zazwyczaj jest słabej jakości, pojazdy stare i ciągle psujące się. Do tego opóźnienia i niewiele połączeń w kierunku obszarów podmiejskich. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na kupno samochodu, zaś posiadanie prawa jazdy jest już oczywistością. Gdy nadchodzi jednak czas na zaparkowanie naszego samochodu, pojawia się problem.
Własny przydomowy garaż
Z pewnością w sytuacji komfortowej są osoby posiadające dom jednorodzinny. Nawet jeśli nie posiadają jeszcze miejsca, w którym mogą bezpiecznie zaparkować swoje auto w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi i kradzieżami, to nadal mają pewną przewagę nad mieszkańcami budynków wielorodzinnych. Dysponują bowiem zapasem miejsca, w którym mogą zbudować garaż.
Wolnostojący czy przybudówka
Zarówno garaż wolnostojący jak i przybudówka do naszego domu mają swoje plusy i minusy. Chcąc postawić przybudówkę musimy przede wszystkim dysponować ścianą bez okien, co już z góry automatycznie eliminuje taką opcję w wielu przypadkach. Plusem jednak będzie lepsza izolacja części mieszkalnej budynku i nieco niższe koszty budowy. W przypadku wolnostojącego garażu, potrzebujemy przede wszystkim więcej miejsca. Nie tylko dla samej konstrukcji, a le także na podjazd dla naszego auta. Tym samym zmniejszamy znacznie powierzchnię ogrodu.
Pełna zabudowa czy wiata
Kolejną kwestią, nad którą będziemy musieli się pochylić jest stylistyka, w jakiej zbudujemy garaż. Głównym czynnikiem decydującym będą prawdopodobnie koszty. Porządny, murowany budynekz dodatkową przybudówką na narzędzia i sprzęt ogrodniczy to kilkukrotnie wyższe koszty niż proste zadaszenie na stalowych lub drewnianych palach. Wiata wprawdzie wystawi nasze auto na działanie czynników atmosferycznych i na zanieczyszczenia z najbliższego otoczenia, będzie jednak jednocześnie zdecydowanie tańsza w budowie i eksploatacji.
Podjazd do garażu
Ważne też jest to, po jakiej powierzchni nasze auto będzie poruszać się jadąc do garażu. Zastanówmy się, jak działają i jakie właściwości mają najpopularniejsze materiały stosowane do budowy podjazdów. Żwir czy ścinki drzewne to tania, aczkolwiek nietrwała opcja, która dodatkowo brudzi opony i podwozie. Żwir na dodatek niszczy opony. Beton ma tą zaletę, ze jest trwały i wygodny w utrzymaniu, jednak pęka wypierany do góry przez korzenie drzew. Kostka brukowa wydaje się w takiej opcji najlepszą nawierzchnią, po której auto może dojeżdżać do garażu.
Najnowsze komentarze