Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lis 20, 2019 in Inne |

Dieta i suplementacja przy treningach sportowych

Dieta i suplementacja przy treningach sportowych

W każdym sporcie niezależnie od tego czy jest on uprawiany na poziomie zawodowym, czy amatorskim, kluczową rolę odgrywają treningi i ich regularność. Dzięki regularnym treningom można osiągnąć znaczący progres w wynikach sportowych. Czy jest coś, dzięki czemu treningi będą bardziej efektywne? Dieta sportowca – to właśnie ona w dużej mierze odpowiada także za wyniki.

1. Zbilansowana dieta u sportowców

2. Odżywki i suplementy dla sportowców

3. Regularne kontrole stanu zdrowia

W jaki sposób powinna być ułożony plan odżywiania osoby aktywnej fizycznie? Czy w każdym przypadku suplementacja diety jest niezbędna? Dlaczego warto regularnie kontrolować stan zdrowia u lekarza? To pytania, które nurtują wielu sportowców na różnym poziomie zaawansowania. W poniższy, tekście można na nie znaleźć kilka odpowiedzi.

Zbilansowana dieta u sportowców

Codzienne menu powinno być skomponowane w taki sposób, aby organizm wraz z pożywieniem dostawał komplet składników odżywczych, których potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Zbilansowane menu jest szczególnie istotne u osób uprawiających aktywność fizyczną. Każdy organizm ma nieco inne zapotrzebowanie, które zależy między innymi od wieku, płci, wykonywanego zawodu, czy poziomu aktywności fizycznej. Każda jednostka treningowa zużywa sporo energii, którą następnie trzeba w odpowiedni sposób uzupełnić.

Suplementy dietetyczne dla sportowców

W jaki sposób uzupełniać deficyty kaloryczne po treningu? Dobrą praktyką jest spożywanie posiłków w krótkim czasie po zakończeniu treningu. Przed treningiem, zwłaszcza tym o dużej intensywności, nie warto się najadać, gdyż pełny żołądek może być dosyć dużym dyskomfortem podczas intensywnego wysiłku. Gdy zachodzi taka potrzeba, to pomóc mogą odżywki dla sportowców oraz suplementy diety. To produkty przygotowane specjalnie z myślą o osobach, które trenują ze zwiększoną intensywnością i potrzebują w krótkim czasie uzupełnić składniki odżywcze. Jeżeli ktoś od czasu do czasu wychodzi pobiegać trzy kilometry po osiedlu, to prawdopodobnie nie będzie potrzebował takiego wsparcia.

Regularne kontrole stanu zdrowia

Skąd wiedzieć, czy z codzienną dietą organizm dostaje wszystkie niezbędne składniki odżywcze? Taką wiedzę pomoże uzyskać wizyta u lekarza i podstawowe badania, w tym morfologia oraz poziom elektrolitów. Warto także obserwować swoje samopoczucie. Istotną wskazówką, że dzieje się coś niedobrego będzie nagły spadek energii i przewlekłe zmęczenie – wówczas warto przemyśleć kwestię suplementacji diety. Dużą popularnością cieszą się między innymi białkowe produkty dietetyczne.